opiekun: mgr Justyna Nowak
Cele i zadania:
· Przygotowanie do życia we współczesnym świecie.
· Przygotowanie do egzaminu maturalnego w 2012 roku.
· Pogłębianie wiedzy o procesach chemicznych zachodzących w otaczającym nas świecie.
· Kształcenie umiejętności rozpoznawania zagrożeń cywilizacyjnych i przeciwstawiania się im.
· Kształtowanie postawy dbałości o środowisko przyrodnicze.
· Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków.
· Wdrażanie do uzasadniania.
· Pomoc w nauce uczniom słabszym.
· Rozbudzenie zainteresowania chemią.
· Umiejętne planowanie i wykonywanie eksperymentów.
· Bezpieczne posługiwanie się substancjami chemicznymi w pracowni chemicznej i w życiu codziennym.
· Kształcenie umiejętności wiązania teorii z praktyką.
· Zapoznanie ze sprzętem laboratoryjnym.
Tematyka zajęć:
· Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas wykonywania doświadczeń chemicznych.
· Poznajemy sprzęt laboratoryjny.
· „Chemia całkiem prosta” – doświadczenia.
· Doświadczenia chemiczne samodzielnie wykonywane przez uczniów.
· Rozwiązywanie problemów obliczeniowych.
· Rozwiązywanie testów z chemii.
· Przygotowanie do konkursu chemicznego.
· Rozwiązywanie zadań maturalnych.
· Maria Skłodowska – Curie – wybitny polski chemik.
· Problemy ekologiczne w lokalnym środowisku naturalnym.
· Dymitr Mendelejew – twórca współczesnego układu okresowego pierwiastków.
· Kiedy lek staje się trucizną?
· Związki chemiczne w życiu codziennym.
· Tworzywa sztuczne aktualnie stosowane.
· Recykling.
· Czym była alchemia?
· Chemia na talerzu.
Kolejność realizacji zaproponowanych tematów oraz ilość zajęć przeznaczonych na ich realizację będzie dostosowywana do potrzeb i zainteresowań uczniów.
Cele i zadania:
· Przygotowanie do życia we współczesnym świecie.
· Przygotowanie do egzaminu maturalnego w 2012 roku.
· Pogłębianie wiedzy o procesach chemicznych zachodzących w otaczającym nas świecie.
· Kształcenie umiejętności rozpoznawania zagrożeń cywilizacyjnych i przeciwstawiania się im.
· Kształtowanie postawy dbałości o środowisko przyrodnicze.
· Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyciągania wniosków.
· Wdrażanie do uzasadniania.
· Pomoc w nauce uczniom słabszym.
· Rozbudzenie zainteresowania chemią.
· Umiejętne planowanie i wykonywanie eksperymentów.
· Bezpieczne posługiwanie się substancjami chemicznymi w pracowni chemicznej i w życiu codziennym.
· Kształcenie umiejętności wiązania teorii z praktyką.
· Zapoznanie ze sprzętem laboratoryjnym.
Tematyka zajęć:
· Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas wykonywania doświadczeń chemicznych.
· Poznajemy sprzęt laboratoryjny.
· „Chemia całkiem prosta” – doświadczenia.
· Doświadczenia chemiczne samodzielnie wykonywane przez uczniów.
· Rozwiązywanie problemów obliczeniowych.
· Rozwiązywanie testów z chemii.
· Przygotowanie do konkursu chemicznego.
· Rozwiązywanie zadań maturalnych.
· Maria Skłodowska – Curie – wybitny polski chemik.
· Problemy ekologiczne w lokalnym środowisku naturalnym.
· Dymitr Mendelejew – twórca współczesnego układu okresowego pierwiastków.
· Kiedy lek staje się trucizną?
· Związki chemiczne w życiu codziennym.
· Tworzywa sztuczne aktualnie stosowane.
· Recykling.
· Czym była alchemia?
· Chemia na talerzu.
Kolejność realizacji zaproponowanych tematów oraz ilość zajęć przeznaczonych na ich realizację będzie dostosowywana do potrzeb i zainteresowań uczniów.